Pages

Sunday, August 29, 2010

Kawan saya

 Saya ada sorang kawan
Kawan saya ni saya  pgil dia S lah.
 Dia ni nmpak agak tough dri luarnya. Tapi kt dalam dia amat jiwang.
Semalam saya nmpak dia dok nangis kat tempat parking motor kat kolej gua.
Saya tye dia knape?
Mula-mula dia malu nak cerita, dia malu.
Tapi lepas saya pujuk rayu dia, akhirnya, dia setuju untuk cerita kat gua.
Dia kate dia gaduh dgn makwe dia. Makwe dia mintak putus.
Saya tye knape?
Dia ckp, mak makwe dia xleh trima dia. Pasal dia muda lg setaun dari dia.
Lah, pasal tu ke?Kau nk nangis mcm ni?
Antara dua kalau laki ni nangis kerana perempuan,
Pasal dia mmg manja ataupun kerana dia sgt sygkn perempuan tu.
Tapi saya xrasa dia manja.
Fail test dua tiga kali pun muka masih selamber
Dia ckp lg, masa dia tgah ckp dgn makwe dia, tibe-tibe makwe dia letak phone.
Dia kol balik smpai bpuluh kali.
Dia cube dan cube.
Akhirnya makwe dia angkat.
Saya kesian melihat member saya ini.
Dia sgt down dan stress.
Nak study pun malas dia kate.
" Bengonglah kau ni, jgn la smpai xnk study" saya berkata kepadanya
Saya nasihat dia, perempuan ni buleh jd dua perkara pada kita.
Satu boleh jd penawar, satu lg jadi racun pada kita.
Semuanya bergantung pada kita nk jdikn perempuan tu penawar atau racun pada kita. Kn?

Dan ptg tadi, saya tengok muka dia tersengih-sengih.
Saya tanya kenapa,?
Dia jwb, dia sudah baik balik dgn makwe dia.
Makwe dia kol ptg tadi. Da baik dah
Makwe dia salah mkn ubat agaknya.
Tu yang mroyan xtentu pasal semalam.
Da byk kali dah menda ni jadi, tapi member saya tu still kool.
Saya respek sgt kawan saya tuh. Sgt penyabar.
Untung makwe dia kalau pandai manfaatkn kawan saya tu.
Tapi rugilah makwe dia kalau xreti manfaat kawan gua tu.
Lah, yang semalam gaduh sampai nangis mcm mati kucing tu kenapa?
Hadooiii...saya bingung.
Tapi, ape ape pun,
Baguslah, bolehlah dia study balik.
Final exam dah dekat.
Sudah-sudah lah tu gaduh ye.


p/s : member saya ni kememe kn? tapi rumate saya lg kememe..hahaha